Reklamacije

Potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava iz člana 51. i člana 80. Zakona o zaštiti potrošača, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka.

 

Potrošač može izjaviti reklamaciju  putem maila na adresu  reklamacije@proton.rs ili putem pošte,  na adresu Viline vode bb, Beograd, Proton System doo Beograd, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.).

 

Na izjavljenu reklamaciju koja mora sadržati i Vaš predlog na koji način želite da istu rešimo, odgovorićemo, pisanim ili elektronskim putem, a najksnije u roku od 15 dana od dana prijema reklamacije. Realizacija reklamacije u skladu sa Vašim predlogom za rešavanje reklamacije biće izvršena nakon što dobijemo Vašu prethodnu saglasnost za istu, u roku 3 dana od prijema našeg odgovora. Ako se u tom roku ne izjasnite, smatraćemo da niste saglasani sa predlogom.

 

Ukoliko odbijemo Vašu reklamaciju, imate mogućnost da u roku od godinu dana od izjavljivanja reklamacije pokrenete vansudski postupak rešavanja potrošačkog spora pred nadležnim telom, imenovanim od strane Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine u skladu s Zakonom o zaštiti potrošača. Potrošač se obraća na adresu „Informatičke platforme za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova ADR (mtt.gov.rs) nakon čega se predlog za pokretanje vansudskog postupka dostavlja trgovcu, koji ima 15 dana da se izjasni da li priznaje ili osporava predlog potrošača. Na osnovu čl. 151. st. 2. Zakona o zaštiti potrošača, trgovac je obvezan  da učestvuje u vansudskom rešavanju potrošačkog spora.

 

U slučaju prihvata reklamacije prodavac će obezbediti preuzimanje robe, posredstvom dostavljača ovlašćene kurirske službe sa kojom ima uspostavljenu saradnju. Troškove kod takvog povraćaja u potpunosti će preuzeti Prodavac, nakon čega će bez ikakve naknade poslati kupcu zamenski proizvod prvom mogućom dostavom ili mu odobriti povraćaj novca, prema izboru kupca.

 

Pravo na odustanak od ugovora zaključenog na daljinu

 

Vašu porudžbinu, u skladu sa čl. 27. Zakona o zaštiti potrošača (Sl. glasnik RS, br. 88/2021) možete otkazati i od nje odustati bez navođenja razloga i dodatnih troškova, u roku od 14 dana od dana preuzimanja proizvoda u državinu. U tom slučaju, proizvod ćemo preuzeti posredstvom dostavljača ovlašćene kurirske službe sa kojom imamo uspostavljenu saradnju, uz povraćaj novca ili zamenu za drugi proizvod, prema Vašem izboru. Troškove jednog povraćaja i slanja zamenskih proizvoda snosi Prodavac, a direktne troškove eventualnih naknadnih povraćaja snosi kupac.

 

U skladu sa čl. 36. Zakona o zaštite potrošača, nećete imati pravo da odustanete od ugovora posebno u slučaju:

– isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;

– isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke

–  isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;

 

Ukoliko želite odustati od ugovora zaključenog na daljinu i vratiti jedan ili više proizvoda, to možete učiniti tako što ćete popunite Izjavu o odustanku od ugovora zaključenog na daljinu u elektronskoj formi (kliknite na link kako bi vas odveo do obrasca – link) pri čemu ćemo Vas o prijemu obrasca bez odlaganja obavestiti elektronskom poštom.

 

Ako odustanete od ugovora zaključenog na daljinu, povraćaj novca, uključujući i troškove isporuke, izvršićemo najkasnije u roku od 14 dana od dana kada smo primili obrazac za odustanak od ugovora, uz prethodno preuzimanje u državinu vraćene robe, koristeći ista sredstva plaćanja koja ste Vi koristili u prvobitnoj transakciji.

 

U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, Proton System će izvršiti povraćaj isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.

 

Napominjemo da je Kupac odgovoran za umanjenje vrednosti robe koje nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan ka oi usled postupanja kojim je narušena priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.

Ažurirano dana: 01.11.2024.

Scroll to Top